Sportlife N-Iced

On the road again

Na eerdere succesvolle samenwerkingen met Cloetta en Sportlife in het bijzonder is Bureau Basket ook gevraagd om een activatiecampagne te creëren rond de lancering van N-Iced. Samen met Activation Heroes werd opnieuw een plan samengesteld waar we actief de jonge doelgroep (13-19 jaar) opzochten. Hierbij is ook meteen belangrijk om te beseffen dat de consument vaak niet de shopper is. We hebben daarom sales-generators bij Spar ingebouwd in het samplingplan, om later ook shoppers te kunnen activeren.
 
Met een opvallend gekleed team en flexibele spelsetting zijn tientallen locaties aangedaan, van busstations tot Hoge Scholen en de Dutch YouTube Gathering. Per stad hebben we vooraf een route samengesteld waar niet alleen 1-op-1 samples werden uitgedeeld, maar we ook guerrilla honderden baliedisplays hebben verspreid bij winkels van Adidas, Jack&Jones en Score. Zo verlengden we het contactmoment en bereikten we achteraf ook een bredere (kopers)groep.

 

Over Sportlife

Sportlife is dé unexpected freshmaker en bekend geworden door de introductie van de blister- of doordrukverpakking. Het merk is onderdeel van Cloetta, dat in Nederland ook merken als Red Band, Lonka en Venco op de markt heeft.