ETNA Bulli

Vakantieplannen in de koelkast

Terwijl heel Nederland vorig jaar de vakantieplannen in de koelkast moest zetten, introduceerde ETNA juist de meest reislustige koelkast ooit: de ETNA Bulli. Aan ons de vraag om voor Activation Heroes en ETNA een spraakmakende introductiecampagne te creëren én te realiseren. Doel was om dealers te activeren om de ETNA Bulli op te nemen in hun assortiment, evenals het direct activeren van hun shoppers.

 

Het avontuur in huis

Haal het avontuur in huis! Met die campagneslogan wonnen we samen de harten van ETNA én de pitch. Het was de start van een avontuurlijke activatieperiode met een duidelijke conversie-doelstelling. Dankzij de coronacrisis kwamen er namelijk ineens veel minder shoppers over de vloer bij de diverse dealers. Via een online platform hebben wij offline shoppers naar de dealers én ETNA.nl geleid. Ook de winkelvloer zelf is onder handen genomen met POS-materiaal en een originele give-away. Deze totaal-aanpak resulteerde in een effectieve mix van offline en online data, media en middelen.

 

Data-optimalisatie

  • Voor de 50 beste dealers is een individuele online campagne gedraaid op Location Targeting platform. Hiermee volgen we de locatiebewegingen van miljoenen telefoons, waaruit interessante data te halen valt. We zien precies wie waar shopt, wie in een verbouwing zit en wie bij de concurrent over de vloer komt.
  • Met gerichte advertenties op deze telefoons zijn potentiële klanten naar de eigen ETNA dealers geleid. Door de locatie van deze telefoons te blijven volgen hebben we precies gezien hoeveel shoppers we hiermee naar de dealers hebben geleid.
  • De harde cijfers hiervan;
    • 862.243 impressies uitgeleverd aan 132.589 telefoons.
    • 1,28% CTR en 11.039 clicks binnen de Location Based Bannering campagne.
    • 56% aan ons toe te schrijven traffic-stijging (lift attribution index) bij dealers.
  • In een aanvullende online campagne op Kieskeurig.nl en via Google Displays ads is extra traffic voor de website van ETNA gegenereerd. Wij waren verantwoordelijk voor zowel de bannercreatie als uitlevering en rapportages.
  • Iedere dealer kreeg een online PR-kit met nog zelf in te zetten banners, POS-downloads en een 1-op-1 over te nemen social media strategie.

 

Deze activatie is in samenwerking met en in opdracht van Activation Heroes uitgevoerd. Zij hebben het campagnemanagement op zich genomen en realiseerden o.a. voor de winkelvloer een uniek ETNA Bulli waterpakje. Zo werden shoppers direct en ongedwongen beloond voor hun bezoek aan de dealer. Hierop stond tevens een winactie vermeld waarmee het contactmoment is verlengd. In totaal zijn er 24.000 waterpakjes ontwikkeld in de vorm van de ETNA Bulli en heeft Activation Heroes 225 winkels voorzien van POS-materiaal en signing.

 

ETNA

ETNA levert moderne keukenapparatuur tegen een scherpe prijs, maar ze zijn wel zo traditioneel dat dit niet ten koste mag gaan van de kwaliteit. Voordat een ETNA product in jouw keuken staat is het getoetst, getest en waar nodig aangepast totdat iedereen 100% tevreden is. Daarom geven ze met een gerust hart 5 jaar garantie op alle apparaten.